Kárbejelentési határidők:
- CASCO szerződés esetén: A káreseményt 2 munkanapon belül be kell jelentenie társaságunk felé.
- KGFB (kötelező felelősség-biztosítási) szerződés esetén: A káreseményt a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül be kell jelentenie társaságunk felé.
A kárrendezés menete:
A kárrendezés lépései CASCO és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (KGFB) rendelkező Ügyfeleink számára káresemény esetén a következők:
- Kárbejelentés: (telefonon, akár a kijelölt ügyfélszolgálati irodáinkban elhelyezett Zöld telefonon, online, faxon, személyesen, partnerszervizeinkben)
- Kárfelvétel helyszíni szemlézéssel előre egyeztetett helyen és időpontban. A kárbejelentést követő 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot kárszakértő kollégánk, hogy a kárfelvételhez időpontot és helyszínt egyeztessenek.
- Kárrendezés és a biztosítási összeg kifizetése
Kárfelvétel, helyszíni szemle
A kárbejelentést követően a gépjármű szemléjét és kárfelvételét minden esetben független kárszakértő iroda végzi az Ön által megjelölt szemle helyén, telefonon egyeztetett időpontban. A kárfelvétellel megbízott szakértő a gépjármű sérüléseit jegyzőkönyvben rögzíti. Kárfelvételt követően a szakértő továbbítja a Groupama Garancia részére a kárfelvétel során begyűjtött iratokat, kárfelvételi jegyzőkönyvet, fotódokumentáció példányait. A szakértő a kárfelvételi jegyzőkönyvön mindig rögzíti, hogy a gépjármű javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható, megkezdhető a gépjármű javítása. Kétség esetén javítási árajánlat csatolását kérhetjük, mely alapján eldönthető, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e.
A szemlén a kárszakértő részére, kérjük, feltétlenül adja át az alábbiakat:
- A gépjármű forgalmi engedélyét vagy annak fénymásolatát,
- Jármű vezetőjének jogosítványát vagy annak fénymásolatát,
- Kitöltött és aláírt Kárbejelentő formanyomtatványt,
- A helyszínen kitöltött Baleseti bejelentőt,
- Rendőri intézkedés esetén a helyszínelő rendőr által kiállított igazolólapot.
- A fentieken túl, a kárrendezés végleges lezárásához, kollégáink további iratok pótlását kérhetik.
Mikor szükséges pótszemlét kérni?
A kártérítési összeg meghatározásakor kiemelten fontosak a kárfelvételi jegyzőkönyvben rögzített információk, mivel csak a kárfelvételi jegyzőkönyvben rögzített sérüléssekkel kapcsolatos helyreállítás költségeit térítjük. Amennyiben a javítás során a kárfelvételi jegyzőkönyvben nem rögzített sérülést észlel a javító, pótszemlét kell kérni
A biztosítási összeg kifizetése
A szakértő a kárfelvételi jegyzőkönyvön mindig rögzíti, hogy a gépjármű javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható, megkezdhető a gépjármű javítása. Ebben az esetben az Ön választásának megfelelően történhet a kárrendezés:
- javítási számla alapján vagy
- társaságunk saját kalkulációja alapján egyezségkötés mellett.
Totálkár kárrendezése
Amennyiben a gépjármű helyreállítása gazdaságtalan, akkor totál-kárrendezésre kerül sor. Ebben az esetben kártérítésként a gépjármű káridőponti értékének roncsértékkel csökkentett összege kerül kifizetésre. A roncs értékesítésében károsult Ügyfeleink segítségére kívánunk lenni, ezért minden esetben vételi ajánlatot szerzünk be a roncs értékére vonatkozóan roncs-kereskedéssel foglalkozó cégektől, melyről minden esetben írásban tájékoztatjuk a forgalmi engedély szerinti tulajdonost. A kártérítési összeg megállapításakor ezeket a vételi ajánlatokat vesszük figyelembe. A sérült gépjárművel természetesen minden esetben a károsult rendelkezik, mindamellett, hogy a Ptk. 340.§-ában foglaltak értelmében a károsultat kárenyhítési kötelezettség terheli. Az általunk közölt roncsértéknél alacsonyabb összegen történő roncs értékesítéshez – értékesítést megelőzően- társaságunk írásbeli engedélyének beszerzése szükséges.
A kifizetés teljesítése
A biztosítási összeg kifizetése történhet kérése szerint:
- Postai úton.
- Banki átutalással. Amennyiben Ön rendelkezik lakossági folyószámlával, kérjük a kárbejelentéskor a Kárbejelentő formanyomtatványon ezt is megjelölni, mellyel meggyorsítható a kifizetés.
- A kártérítési összeg átutalása, pénzfelvételre szóló meghatalmazás alapján a javító részére is történhet.
(A kárkifizetés feltétele minden esetben az adott kár műszaki azonosítása, a jogalap tisztázása továbbá a biztosítási fedezet megléte.)
Finanszírozott gépjármű esetén:
Amennyiben a sérült gépjármű – Casco biztosítás esetén - finanszírozott, kérjük a kifizetésre szóló meghatalmazást beszerezni a kedvezményezettől.