GYIK

Hogyan zajlik egy vagyon kárrendezési folyamat?

 Vagyonkár esetében a legfontosabb szükséges teendők:

  • A káresetet a bekövetkezésétől számított 2 munkanapon belül kell bejelenteni.
  • A tűzesetet, robbanást, robbantást a tűzoltóságnak, a betöréses lopást, a rablást és kifosztást a rendőrségnek is be kell jelenteni a lehető legrövidebb időn belül.
  • Bejelentéshez, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz telefonszámaink egyikén, vagy a megadott e-mail címen, illetve honapunkon a kárbejelentés menüpontban.
  • A kárhelyszínt a bejelentéstől a szemle időpontjáig - legfeljebb az ötödik napig - változatlanul kell hagyni. Csak a kárenyhítéshez elengedhetetlenül szükséges mértékben szabad változtatni a károsodott vagyontárgyakon, mivel lehetővé kell tenni a kárbejelentés tartalmának ellenőrzését.

Hogyan zajlik egy gépjármű kárrendezési folyamat?

Kárbejelentési határidők:

  • CASCO szerződés esetén: A káreseményt 2 munkanapon belül be kell jelentenie társaságunk felé.
  • KGFB (kötelező felelősség-biztosítási) szerződés esetén: A káreseményt a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül be kell jelentenie társaságunk felé.

A kárrendezés menete:

A kárrendezés lépései CASCO és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (KGFB) rendelkező Ügyfeleink számára káresemény esetén a következők:

  • Kárbejelentés: (telefonon, akár a kijelölt ügyfélszolgálati irodáinkban elhelyezett Zöld telefonon, online, faxon, személyesen, partnerszervizeinkben)
  • Kárfelvétel helyszíni szemlézéssel előre egyeztetett helyen és időpontban. A kárbejelentést követő 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot kárszakértő kollégánk, hogy a kárfelvételhez időpontot és helyszínt egyeztessenek.
  • Kárrendezés és a biztosítási összeg kifizetése

Kárfelvétel, helyszíni szemle

A kárbejelentést követően a gépjármű szemléjét és kárfelvételét minden esetben független kárszakértő iroda végzi az Ön által megjelölt szemle helyén, telefonon egyeztetett időpontban. A kárfelvétellel megbízott szakértő a gépjármű sérüléseit jegyzőkönyvben rögzíti. Kárfelvételt követően a szakértő továbbítja a Groupama Garancia részére a kárfelvétel során begyűjtött iratokat, kárfelvételi jegyzőkönyvet, fotódokumentáció példányait. A szakértő a kárfelvételi jegyzőkönyvön mindig rögzíti, hogy a gépjármű javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható, megkezdhető a gépjármű javítása. Kétség esetén javítási árajánlat csatolását kérhetjük, mely alapján eldönthető, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e.

A szemlén a kárszakértő részére, kérjük, feltétlenül adja át az alábbiakat:

  • A gépjármű forgalmi engedélyét vagy annak fénymásolatát,
  • Jármű vezetőjének jogosítványát vagy annak fénymásolatát,
  • Kitöltött és aláírt Kárbejelentő formanyomtatványt,
  • A helyszínen kitöltött Baleseti bejelentőt,
  • Rendőri intézkedés esetén a helyszínelő rendőr által kiállított igazolólapot.
  • A fentieken túl, a kárrendezés végleges lezárásához, kollégáink további iratok pótlását kérhetik.

Mikor szükséges pótszemlét kérni?

A kártérítési összeg meghatározásakor kiemelten fontosak a kárfelvételi jegyzőkönyvben rögzített információk, mivel csak a kárfelvételi jegyzőkönyvben rögzített sérüléssekkel kapcsolatos helyreállítás költségeit térítjük. Amennyiben a javítás során a kárfelvételi jegyzőkönyvben nem rögzített sérülést észlel a javító, pótszemlét kell kérni

A biztosítási összeg kifizetése

A szakértő a kárfelvételi jegyzőkönyvön mindig rögzíti, hogy a gépjármű javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható, megkezdhető a gépjármű javítása. Ebben az esetben az Ön választásának megfelelően történhet a kárrendezés:

  • javítási számla alapján vagy
  • társaságunk saját kalkulációja alapján egyezségkötés mellett.

Totálkár kárrendezése

Amennyiben a gépjármű helyreállítása gazdaságtalan, akkor totál-kárrendezésre kerül sor. Ebben az esetben kártérítésként a gépjármű káridőponti értékének roncsértékkel csökkentett összege kerül kifizetésre. A roncs értékesítésében károsult Ügyfeleink segítségére kívánunk lenni, ezért minden esetben vételi ajánlatot szerzünk be a roncs értékére vonatkozóan roncs-kereskedéssel foglalkozó cégektől, melyről minden esetben írásban tájékoztatjuk a forgalmi engedély szerinti tulajdonost. A kártérítési összeg megállapításakor ezeket a vételi ajánlatokat vesszük figyelembe. A sérült gépjárművel természetesen minden esetben a károsult rendelkezik, mindamellett, hogy a Ptk. 340.§-ában foglaltak értelmében a károsultat kárenyhítési kötelezettség terheli. Az általunk közölt roncsértéknél alacsonyabb összegen történő roncs értékesítéshez – értékesítést megelőzően- társaságunk írásbeli engedélyének beszerzése szükséges.

A kifizetés teljesítése

A biztosítási összeg kifizetése történhet kérése szerint:

  • Postai úton.
  • Banki átutalással. Amennyiben Ön rendelkezik lakossági folyószámlával, kérjük a kárbejelentéskor a Kárbejelentő formanyomtatványon ezt is megjelölni, mellyel meggyorsítható a kifizetés.
  • A kártérítési összeg átutalása, pénzfelvételre szóló meghatalmazás alapján a javító részére is történhet.

(A kárkifizetés feltétele minden esetben az adott kár műszaki azonosítása, a jogalap tisztázása továbbá a biztosítási fedezet megléte.)

Finanszírozott gépjármű esetén:

Amennyiben a sérült gépjármű – Casco biztosítás esetén - finanszírozott, kérjük a kifizetésre szóló meghatalmazást beszerezni a kedvezményezettől.